wtorek, 15 listopada 2011
Assassin's Creed Revelations
gatunek: gra akcji
gra dostępna na: PC,Xbox360,PS3
wersja językowa: polska kinowa
Mam dziś wielką przyjemność przedstawić wam recenzję jednej z najbardziej oczekiwanych gier roku
Assassin's Creed Revelations studia Ubisoft . Revelations to już czwarta cześć gry w której jako Desmont
przeszukujemy wspomnienia jego przodków . Cześć ta jest bezpośrednią kontynuacją historii Ezio ,
Tym razem przyjdzie nam zwiedzać piękny Konstantynopol .
Desmont tuż po wydażeniach opisanych w Brotherhood zostaje przygwożdżony do animusa
bez możliwości przebudzenia się , bu wydostać się z tego cyfrowego świata musi ostatecznie rozwikłać
tajemnicę Assassynów .
Ezio wyrusza na bliski wschód , do twierdzy Masjatu siedziby assassynów którą spewnością kojarzą wszyscy
którzy pamiętają poczynania Altaira . Na miejscu okazuje się że twierdza została opanowana
przez templariuszy którzy starają się dostać do podziemnej biblioteki zamkniętej za drzwiami które
otwierają się jedynie gdy znajdzie się wszystkie klucze , i odnalezienie tych kluczy jest głównym zadaniem
Ezio , by je wykonać rusza on do Konstantynopolu.
W Konstantynopolu Ezio spotyka tamtejszą gildię assassynów która poryka się z Templariuszami .
Ezio oczywiście zaczyna im pomagać , sprawa okazuje się w końcu dotykać najważniejszych osób
w Konstantynopolu .
Fabuła w Assassin's Creed Revelations jest z początku dość nudna lecz trzeba dać jej czas na rozkręcenie się , wtedy robi się naprawdę interesująca . Problemem może być jej długość która nie powala , jednak
misję są ciekawe , efektowne i urozmaicone .
Misje platformowę związane z odsyskaniem kluczy są znacznie bardziej dynamicznę,
lecz jest ich zdecydowanie mniej.Same kluczę są również zapisanymi wspomnieniami Altaira,
w którego możemy się wcielić by poznać zakończenie jego historii
Na wspomnianiej wyspie animusa mamy dostęp do kilku poziomów platformowej gry , tym
razem z perspektywy pierwszoosobowej . W misjach tych poznamy historię Desmonta
Mechanizm rozgrywki nie zmieniły się bardzo od Brotherhooda , lecz dwie istotne nowości zmieniają
styl rozgrywki
Pierwszym z nich jest hak który może pełnić rolę ostrza a także znacznie ułatwić nasze poruszanie
się po mieście . Hak znacznie zwiększa zasięg naszych ramion więc możemy łapać się znacznie wyższych
elementów budynków a także poruszać się po nich szybciej . Konstantynopol jest pełen lin rozciągających
się pomiędzy dachami budynków z których możemy "zjechać" przy pomocy haku.
Drugą nowością są bomby , bomby dzielą się na trzy zastosowania , pierwszym z nich są chyba
najbardziej domyśle bomby które mają zadawać obrażenia , są również takie które zwracają uwagę
strażników głośnym wybuchem , ostanie mają za zadanie otumanić przeciwnika np.zasłona dymna.
Proces tworzenia bomb dzieli się na trzy kroki , na początku wybieramy naczynie będzie się ono
wpływać na czas wybuchu np. bezpośrednio po trafieniu lub gdy przy bombie pojawi się przeciwnik.
Drugi etap to wybór prochu jaki użyjemy do produkcji bomb , tutaj wybór został ograniczony
do mocy ładunku . Ostatnim najistotniejszym wyborem jest wybór materiału który wpłynie na
efekt bomby , dla przykładu , krew wystrzelona z bomby wywoła panikę wśród strażników.
Zmianie uległ nasz sokoli wzrok , teraz by namierzyc nasz cel umimy przez chwilę przytrzymać na nim
wskaźnik który pojawia się gdy przechodzimy do tego trybu.
Tak jak w brootherhoodzie możemy przejmować kontrolę nad poszczególnymi miasta przez zabicie kapitana
posterunku , lecz w przeciwieństwie do brootherhooda zamiast palić więżę możemy ją przejąć jako
kryjówkę dla naszych skrytobójców . Możliwość rekrutacji członków i zarządzania gildią została
znacznie rozbudowana . Rekrutowanie Assassynów nie będzie już tylko podlegać jednemu
schematowi w którym ratujemy nieznajomego przed grupą żołnierzy , teraz pojawią się nowo trochę
wzbogadzonę fabularnie możliwości pozyskania nowego sprzymierzeńca , Gdy jednemu z naszych
skrutobójćów uda się awansować do 10 poziumu może zostać on mistrzem jednej z kryjowek , lecz
najpierw musi on zostać poddany szkoleniu co sprowadza się do wykonania z nim misji .
Mapa zleceń dla naszej gildi też została wzbogacona o kilka nowości , wykonywanie misji
nie będzie tylko przynosić jednorazowej zapłaty , ale również możliwosc przejęcia miasta
które potem będzie nam regularnie placić a także wysyłać surowce do tworzenia bomb.
Zebranie 100% uwagi strażkików nie zaowocuje nam atakiem przez każdego którego spotkamy ,
lecz atakiem na jedną z naszych kryjówek , obrona tej kryjówki jest prostą grą
typu tower defense , w której templariusze przechodzą wzłóż ulicy by zaatakować naszą bazę ,
my natomiast budujemy barykady i rozstawiamy naszych ludzi na dachach wzdłuż ulicy.
Warto zauważyć kilka różnic w tym jak wzrasta nam pasek zainteresowania przez strażników ,
znacznie mniej gdy przyjdzie nam z nimi walczyć , za to znacznie bardzej gdy zakupimy jeden ze sklepów.
Znikneły równnież plakaty przez które zrywanie mogliśmy zmiejszyć tą uwagę.
Nadal obecny jest system ekonomi , możemy okradać przechodniów , inwestować w sklepy , remontować
zabytki . Niemożemy natomiast kupować podziemnych przejśc , te są już od początku.
Zrezygnowano z istniejącego w brootherhoodzie pomysłu na surowcę które odblokowaywały
nam dostęp do niektórych przedmiotów .
Zrezygnowano również z koni których w tej grze już nie uświadczymy
Nadal istontym elementem Assassin's Creed są znajdzki , jest ich ogromna ilość .
Możemy szukać skrzyni , fragmetów z bazy danych animusa , książek a także zwojów.
Oprawa audio wizualna jest nadal mocną stroną gry , grafika jest jeszcze bogatsza w szczególy ,
nowe animację świetnie wygładają , a muzyka nadla jest bardzo klimatyczna.
Assassin's Creed Revelations jest mocną pozycją na rynku , wyczekiwaną przez wielu fanów , ci
spewnością się nie zawiodą . Revelations wujaśnia wiele wątków i teraz pozostaje nam czekać na
następną cześć czyli zapewne ostatnią . Ubisoft zapowiedział że w roku 2012 również spotakamy się
z Desmontem.
PODSUMOWANIE
zalety: ciekawe misję, oprawa audio wizualna, grywalność,
wady: krótka, bugi
OCENA KOŃCOWA 8/10.